Loading...

CIAM: 4 grunde til,
at den marketingansvarlige
skal gå forrest

Digitaliserings vigtigste formål er at skabe bedre kundeoplevelser. Samme formål har marketingindsatsen. Derfor giver det mening at placere den marketingansvarlige i front for organisationens digitalisering – og det kræver Customer Identity & Access Management (CIAM). 

Digitale transformationsambitioner har efterhånden et godt tag i de fleste organisationer. Ambitioner, der påvirker alle afdelinger i en virksomhed – og marketing er ingen undtagelse. 

Faktisk bør marketingafdelingen – med CMO’en i front – også gå forrest, når det handler om at digitalisere organisationen. Hvorfor? Fordi marketing er dybt afhængig af dataindsigt og teknologi. Og ikke mindst, fordi en af marketingafdelingens vigtigste opgaver er at skabe den gode, strømlinede kundeoplevelse. Det formål er svært at indfri uden at digitalisere, og det kræver den helt rette teknologi.  

Den teknologi er Customer Identity & Access Management. 

CIAM - 4 gode grunde til at den marketingsansvarlige skal gå forrest
Med en CIAM løsning er det muligt at lukke kunderne ind i forretningen, samtidig med at en høj sikkerhed opretholdes (Foto: rawpixel.com)

CIAM er CMO’ens nye bedste ven

Customer Identity & Access Management (CIAM) gør det muligt for organisationen sikkert at administrere kundeidentiteter og profildata – og kontrollere kundernes adgang til organisationens applikationer og services. Kort sagt bliver det med en CIAM-løsning muligt at lukke kunderne ind i organisationen, mens man bevarer et højt sikkerhedsniveau, og samtidig styrker kundeoplevelsen. Oveni det er CIAM en unik mulighed for at skræddersy marketingstrategien til specifikke kundeidentiteter. 

Men hvorfor er det så vigtigt? Du ved det lige så godt som os: Dine kunder er frie til at vælge, hvem de indgår aftaler med, og de er sjældent bange for at gå til konkurrenterne, hvis din kundeoplevelse ikke lever op til standarden. 

Gør en forskel

Her er fire grunde til, at CIAM vil gøre en mærkbar forskel for din marketingindsats: 

  1. Du får det forkromede kundeoverblik. Din CIAM-løsning samler al information og data om dine kunder på én platform, så du får langt bedre indsigt i, hvem dine kunder er, hvad de er interesserede i – og hvordan du bedst interagerer med dem. 
  2. Du øger sikkerheden. Jo flere data, du opbevarer om dine kunder, jo mere nervøs for sikkerhedsbrud, skal du være. Med CIAM får du et stærkt sikkerhedsgrundlag, der med overblik og authentication-teknologi beskytter dig mod datalæk.
  3. Du kan altid skalere. Din CIAM-løsning er let at tilpasse til et digitalt (marketing)landskab, som er i konstant udvikling. Lige meget hvor mange kunder, applikationer, websites og services, der slutter sig til din portefølje, sørger skalerbarheden i CIAM-løsningen for, at du kan følge med og konsekvent kan tilbyde alle dine kunder adgang. 
  4. Du leverer en strømlinet kundeoplevelse. Med CIAM kan du let give dine kunder en konsistent omnichannel-oplevelse. De kan uden problemer tilgå de applikationer og systemer, de har behov for. Samtidig bliver din mulighed for at levere det rette marketingindhold til de rette modtagere styrket, så dine kunder fortsat opfatter dine budskaber og leverancer som relevante. 

Customer Identity & Access Management kan ganske enkelt være en konkurrencefordel. Særligt under en digital transformationsproces, når mængden af applikationer typisk vokser, og it-kompleksiteten stiger. Er du nysgerrig på, hvordan du kan bruge identitets- og adgangsstyring til at komme helskindet ud på den anden side af dit digitaliseringsprojekt? Så klik på banneret neden for og download vores e-bog. 


IDENTITET: Nøglen til digital transformation

Den korte e-guide til at realisere forretningsværdien af Identity & Access Management. Brug dit digitaliseringsprojekt til at booste din virksomheds sikkerhed, effektivitet og compliance.

læs mere om e-guiden
2018-11-07T11:41:30+00:00